سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل یک پورت شارژ مغناطیسی را ثبت می کند

چند روز پیش گفته شد که اپل نمی خواهد آیفون را از پورت Lightning به پورت USB-C تغییر دهد. حق ثبت اختراع جدیدی که این هفته به اپل اعطا شده است تا حد زیادی به توضیح دلیل آن می پردازد.

همانطور که Patently Apple گزارش داد ، حق ثبت اختراع جدید شماره 10،938،147 و عنوان "تماس سطح مغناطیسی" است. این یک پورت فرورفتگی روی یک دستگاه و یک اتصال مربوطه را نشان می دهد که به طور مغناطیسی به هم متصل شده اند ، به این معنی که در قسمت مورد نظر نیازی به پورت باز نیست. نکته مهم ، تماس امکان انتقال نیرو را می دهد ، به این معنی که می تواند به عنوان یک درگاه شارژ عمل کند.

نمودارهای موجود در سند ثبت اختراع به وضوح نشان می دهد دستگاه تلفن هوشمند مجهز به پورت ، که در لبه پایین تلفن ظاهر می شود ، جایی که معمولاً انتظار پیدا کردن پورت Lightning در iPhone را دارید. به نظر می رسد این طراحی تکامل اتصال هوشمند است که در جدیدترین iPad ها یافت می شود و به نظر می رسد اگر هرگز نور روز را ببیند ، اپل این درگاه تماس سطح مغناطیسی را به عنوان گزینه ای در کل دستگاه های خود در نظر می گیرد.

این پورت اختصاصی علاوه بر اینکه به اپل اجازه می دهد تا USB-C را دور بزند ، راه را برای ادامه کار برنامه سودمند Made for iPhone (MFi) اپل در هنگام قطع شدن پورت Lightning باز می کند. و از آنجا که یک درگاه مهر و موم شده است ، می توان درجه ضد آب بودن تمام دستگاه های iDevices را که از آن استفاده می کنند ، بهبود بخشید. طراحی فرورفتگی همراه با این واقعیت که مغناطیسی است یعنی قلاب کردن کابل در واقع باید بسیار ساده باشد.